Haber Detayı
14 Haziran 2017 - Çarşamba 21:04
 
Ramazan'da Kırmızı Et Tüketimini İhmale Etmeyin
Kırmızı etin protein deposu olduğunu herkes bilir. Kırmızı et ayrıca demir, çinko, aminoasitler ve B grubu vitaminler bakımından da zengin bir besindir.
Sağlık Haberi
Ramazan'da Kırmızı Et Tüketimini İhmale Etmeyin

Tüm bunlara tok tutucu ve besleyici özellikleri de eklenince Ramazan sofralarında mutlaka kırmızı et çeşitlerine yer vermek gerekiyor. Ancak bu faydaları sağlamak için; sağlıklı pişirme yöntemlerini uygulayarak, yağda kızartma gibi tekniklerde uzak durmanız gerekiyor.

Kırmızı et; A, C, D, E, B3, B6, B12 vitaminleri, fosfor, çinko, demir, kalsiyum, selenyum, potasyum mineralleri gibi yüksek besin değerlerine sahiptir. Kırmızı et bilinenin aksine; sağlıklı şekilde pişirildiğinde mideyi yormaz ve kolay bir şekilde sindirilebilir. Bu nedenle iftar menüleri kırmızı etsiz olmaz.

Ramazanda kırmızı etin faydaları

Kırmızı etin Ramazan ayında en iyi şekilde hazmedilebilmesi için etli sebze yemekleri ve haşlama gibi yemekler tercih edilmelidir. Bol yağda pişirilmiş kırmızı et; vitamin ve minerallerini yitirir, hazmı zorlaştırır ve kilo problemlerine  olabilir. Kırmızı et Ramazanda size aşağıdaki faydaları sağlar:

  • Gün boyu tok tutar.
  • Kalp ve damar hastalıklarına yakalanma riskini azaltır.
  • Vücudunuzun ihtiyacı olan vitamin ve minerallerin tek seferde alınmasını sağlar.
  • Ramazandaki susuzluk nedeniyle meydana gelen kas kasılmalarına iyi gelir. Kas sağlığı için faydalıdır.
  • Enerji verir.
  • Kemikleri güçlendirir.
  • Saç, cilt ve göz sağlığınızın korunmasında etkilidir.
  • Kan yapar ve kansızlığı önler.

Kırmızı etten en iyi şekilde faydalanmak için onu doğru şekilde pişirmeli ve haftada en az 2 kez tüketmelisiniz. Doğru et pişirme teknikleri;

  • Biftek, antrikot, kuzu incik, pirzola gibi et çeşitlerini sos mühürledikten sonra az sulu bir sos ile servis edebilirsiniz.
  • Kuzu incik, dana tas kebabı, gerdanın alt kısmında kalan et grubu haşlamaya daha uygundur.
  • Dana ve kuzu antrikot, biftek, bonfile gibi etleri marine ettikten sonra mühürleyerek pişirirseniz etler daha yumuşak olur. Bu tür etleri uzun süre pişirmeniz, etlerin besin değerlerinin kaybolmasına neden olur.

Et pişirme tekniklerinde olduğu gibi mutfağınızda ihtiyacınız olacak püf noktalarıyla yemek tarifleri, sağlıklı beslenme önerileri, tasarruf yöntemleri için CarrefourSA bloğu https://nelazimsa.carrefoursa.com web sitesini takip edebilirsiniz.

Kaynak: Editör: Flas Gazetesi
Etiketler: Ramazan'da, Kırmızı, Et, Tüketimini, İhmale, Etmeyin,
Yorumlar
Haber Yazılımı