Yazı Detayı
21 Mart 2017 - Salı 22:46
 
ANKARA'YI KARPUZ GİBİ İKİYE BÖLECEK PROJE
Tahir Çalgüner
tcal1969@yahoo.com
 
 

Çevre düzeni  imar planı ismiyle 13 ocak  2017 tarihinde kabul edilen, Ankara ulaşım ana planı 2038 planında ; ODTÜ'den geçirilmesi düşünülen yatay 2. yol ve dikey transit 3. yol plana işlenmiş. Böylelikle 2. Eskişehir yolu ve 2. Konya yolu eşdeğerinde paralel ana yolar ODTÜ Kampüs çevresinde odaklanıyor. Bölgede düşünülen ve atıl kalmaya mahkum,  öneri sözde raylı sistem hatlarıda da,  ssadece şirinlik  olsun diye, garnitür olarak plana konmuş. Analiz ve ulaşım etüdü fizibilite çalışmalarına dayanmadığı rahatlıkla söylenebilir. Ana ulaşım planı, günübirlik projeler toplamı "eklektik" bir plan, kesinlikle bütüncü değil ve uzun vade öngörüleri yok.

Ana planın uygulama yöntemi olarak; kentsel alanlarda alt ölçekli planlar için bağlayıcılığı olmaz ana hükmü ise; adeta planlama disiplini ve şehircilik disiplinine vurulmuş bir darbe ve kabul edilemez bir  teknik ve hukuki geçerliliği olmayan bir durumdur. Keza ana planın; nazım plan kriterlerinde olmaması da,  uygulamada içinin günü birlik ve parcac, bağımsız üst ölçekli  çok sayıda nazım planlar ile doldurulacağı  sinsi tehlikesini içeriyor .

AOÇ VE ODTÜ'YÜ DİKEYDE İKİYE BÖLER

Planlanan yolun güzergahı : “Ankara ulaşım ana planı 2038 (AUAP 2038) kapsamında buraya yapılması planlanan yol Pozantı otoyoluyla bağlantılı olacak şekilde Ahlatlıbel-İncek bulvarından başlayarak Kuzey Ankara Çevre Yoluna kadar uzayan bir yol olacak. Güney ve kuzey çevre yolları arasında Ankara kentini karpuz gibi ikiye bölecek bir yol düşüncesi. ODTÜ ve AOÇ yol geçen hanına döner.AOÇ VE ODTÜ'YÜ dikeyde ikiye böler. Kent içi trafik çekerek, çevre yollarına kaçak kestirme çıkış yaratarak , ağır taşıt ve şehirler arası trafik yükü bu güzergaha kayacaktır.

 
Etiketler: ANKARA'YI, KARPUZ, GİBİ, İKİYE, BÖLECEK, PROJE,
Yorumlar
Haber Yazılımı