27 Ağustos 2014-Ankara’yı “marka kent” haline getirmeyi hedefleyen Ankara Alışveriş Festivali’nin (Ankara Shopping Fest-ASF) üçüncüsü 29 Ağustos günü başladı. “Şimdi Ankara’da olmanın tam zamanı” sloganının kullanılacağı festival 14 Eylül’e kadar indirimler ve etkinlikleriyle yerli ve yabancı ziyaretçilerin seyahatlerine renk katmayı hedefliyordu. Festival, birbirinden farklı etkinlikleriyle Ankaralılara keyifli günler yaşatacaktı. Geçtiğimiz 2 yıl, Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin de katkı verdiği festivali, bu yıl (Soma’da meydana gelen deprem sonrasında bir süreliğine ertelenmişti) Ankara Ticaret Odası (ATO) tarafından düzenleniyor. Bu yazıyı okuyan birçok okuyucumuz, belki Shoping Fast Festivali’nin halen devam ettiğini ilk defa okuyor olacaklar. Festival, büyük paralar harcanarak yapılıyor. Duyduğumuz bilgilere göre 15 milyar liraya yakın bir bütçeyle yapılıyormuş. Açılış gecesinde ünlü sanatçı Demet Akalın sahne alırken sırasıyla kaybolan mesleklere dair fotoğraf sergisi, ünlü stilist Aysun Kaba stil danışmanlığı hizmetleri verirken mağazalar arasında vitrin yaraşıması da yer alıyor. Ankara Kalesi’nde şenlikli günler adı altında çeşitli etkinlikler düzenlenirken Rahmi Koç müzesi önünde Önder Sürenkök koleksiyonundan antika arabalar sergisi Ankaralıların ziyaretine açılıyor. Konserler ve gösterilerin dışıda Guiness Rekor denemeleri, Off-road heyecanı yaşanacakmış. Öte yandan fesival kapsamında bazı havayolları, uçak biletlerinde indirime giderken 13 adet lüks otomobil ise bir çekilişle Ankaralılara dağıtılacak. *** Büyük bir bütçeyle hazırlanan ve halen devam eden Ankara Shoping Fast’in ne kadar Ankaralıya ulaşıp ulaşmadığı konusunu sizlerin takdirine bırakıyorum. Asıl üzerinde durmak istediğim konu, halen Etimesgut’ta devam eden Anadolu Günleri Kültür ve Sanat Festivali. Etimesgut Festivali ile devasa bir bütçeyle hazırlanan Ankara Shoping Fast’in arasında büyük bir uçurum olduğu aşikar. Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin katkı sunduğu ilk iki yıl, Shoping Fast hemen hemen herkese ulaşıyor, Ankara’nın en hücra köşesinde bile festivalin varlığı hissediliyordu. Ama bu yıl oldukça sönük geçen bir festival ile karşı karşıyayız. Yerel yönetimlerin, Belediyelerimizin hazırladığı veya katkı sunduğu festivaller daha bir başka oluyor. Vatandaşlarımıza direkt ulaşma açısından yerel yönetimlerin festivalleri sürdürmeleri taraftarıyım. Geleneksel hale getirilen birçok festival (Ayaş, Çubuk, Haymana, Polatlı, Beypazarı, Kızılcahamam, Gölbaşı, Mamak) o yöremize bir canlılık, bir hareketlilik getiriyor. Ama ne yazık ki, Beypazarı Festivali bu yıl yapılmıyor. Yeni Belediye Başkanı festivali bu yıl iptal etme yönüne gitti. *** Etimesgut Festivali ise olanca hızıyla devam ederken, halkın ilgisinin her geçen arttığını görüyoruz. Siyasi anlamda özellikle AK Parti’lilerin karşı çıktığı Etimesgut Festivali; hem ilçenin tanıtımı ve hem de kültürlerin buluşması açısından çok önemli. Festivale karşı olanlar maliyetinin çok fazla olduğunu söyleyebilirler. Ancak bir hesaplamaya göre 500 bin nüfuslu Etimesgut’ta kişi başı maliyeti 2 TL civarında bir festival gerçekleştiriliyor. ATO tarafından organize edilen Shoping Fast ile kıyasladığımız zaman arada büyük bir fark olduğunu yukarıda izah etmiştim. Etimesgut Festivalinin amacına ulaşıp ulaşmadığını sorgulayacak olursak, bunu Eti-mesgutlulara sormak gerekiyor. Zaten, Eti-mesgut halkı da Mart ayında yapılan yerel seçimlerde bunun cevabını zaten vermiş oldu. Artık bundan sonra yapılması gereken festivali eleştirmek değil, ‘nasıl daha güzel hale getirilir?’ bunun yanıtını vermektir. Buna katkı sağlamaktır. |