Başkent’te her geçen gün araç sayısı artıyor. Son yapılan araştırmalara göre Ankara’da yaşayan her 4 kişiden birinin otomobili var. Bir başka deyişle her ailede eskiden 1 otomobil varken şimdi bu sayı 2’ye yükseldi. Artan araç sayısına rağmen yolların yolların yetersizliği ve trafikte Ankaralıların toplu ulaşımı çok fazla tercih etmemesi nedeniyle trafikte büyük bir çile yaşanıyor. Özellikle sabah işe ve okula gidiş saatlerinde, akşam ise eve dönüş saatlerinde. İstanbul trafiğinden yakınanlar, Ankara’nın kaderinin de aynı olduğunu söylüyorlar. Artık başkent’te özellikle bu yılın ikinci yarısından itibaren araç trafiğinde sıkıntılar yaşıyor, ulaşımda çile çekiyorlar. *** Ankaralıların toplu ulaşım araçlarını çok fazla tercih etmedikleri görülüyor. Bu araştırma sonuçlarıyla da ortaya çıkmış. Elbette bunun birçok nedeni var. Özellikle EGO otobüslerinin yetersizliği, zamanında gelmemesi veya vatandaşların otobüslerin dolu olması nedeniyle yer bulamaması, çoğunlukla ayakta gitmesi ve 45 dakikada gidecekleri mesafeye 1,5 saatte gitmeleri tercihleri etkiliyor. Özel Halk otobüsleri ve minibüsler için de aynı şeyler geçerli. Öte yandan metronun yetersizliği, metroya ulaşımın sıkıntılı olması da işin cabası. Toplu taşımada Ankaralıların çektikleri eziyet, özel otomobilleriyle trafiğe çıkmalarına sebebiyet veriyor. Bu da trafiği yoğunlaştırıyor. *** İSTASYON CADDESİ NE OLACAK? Artan trafik yoğunluğu ve araç sayısı beraberinde kazaları da getiriyor. Trafik kazası olduğu cadde ve sokaklarda kilitlenme yaşanırken araç sürücüleri için bu eziyete dönüşüyor. Sincan ve Etimesgut’un bugün toplam nüfusu artık 1 milyonu aştı. Bu nüfusun büyük bir bölümü başkentin merkezine sabahları işlerine giderken - akşamları da evlerine dönerken her gün aynı çileyi yaşamaya mahkum ediliyor. Sincan-Etimesgut arasındaki bağlantıyı sağlayan İstasyon Caddesi, özellikle Etimesgut İlçe Merkezinden itibaren sabahları trafik yoğunluğunu kaldırmıyor. Alternatif bağlantı yolları ise (Ayaş Caddesi, 12. Cadde, Ahi Mesut Bulvarı, Bağlıca Bulvarı) trafik yoğunluğunu azaltmamakla birlikte Sincan ve Etimesgutluların çilesi de her geçen gün artıyor. *** İstasyon Caddesi’nde gelişigüzel park etmiş araçlar, trafik yoğunluğunun katlanarak artmasına sebebiyet veriyor. Trafik ışıkları, düzeni sağlamamakla birlikte sabah ve akşam trafiğinde trafik polislerinin yetersizliği bu yoğunluğu iyice artırıyor. Peki İstasyon Caddesi ile ilgili Büyükşehir Belediyesi bir çözüm üretebilmiş durumda mı? Şu an itibariyle çalışmaların olduğunu biliyorum ancak henüz ortada herhangi bir çalışma yok. Seçim dönemlerinde siyasilerin, adayların verdiği sözleri hepimiz daha dün gibi hatırlıyoruz. İstasyon Caddesi’ne Şeker Fabrikası arazisi içinden paralel bir yol yapılacaktı. Bu şimdiye kadar gerçekleşmiş değil. Öte yandan Etimesgut Turgut Özal Köprüsü’nün bulunduğu bölgede, Devlet Hastanesi’nin önünden yol genişletme çalışmaları yapılacaktı. Bununla ilgili olarak ta herhangi bir gelişme bugüne kadar olmadı. İstasyon Caddesi trafiği hala çözüm bekliyor. İstasyon Caddesi’nde sürekli gidiş-geliş yapan araçlar, caddenin asfalt probleminden dolayı hergün aşınıyor, rot-balans ayarı yaptırmak, lastiklerini yenilemek zorunda kalıyorlar. *** Sincan ve Etimesgut’un, Ankara merkeziyle ilgili yol bağlantılarının artırılması, özellikle ana yolların genişletilmesi veya alternatif güzergahların yaratılması şart. Ana yollardaki trafik yoğunluğu doğrudan şehir içindeki sokakların trafiğini de etkilemekte. Bugün Sincan İlçe Merkezi’nde, Etimesgut’ta araç kullanmak inanın İstanbul’da araç kullanmaktan artık daha zor hale geldi. 1 milyonu aşkın nüfus, trafik yoğunluğu nedeniyle yollarda perişan oluyor. Zamanının büyük bir bölümünü ulaşımda harcayan bölge insanı, hem zaman kaybı hem de işgücü kaybı nedeniyle zor durumda hayatlarını sürdürüyorlar. Bizleri yönetenlerin, trafik sorununa geçici çözüm üretmekten çok kalıcı çözümler üretmelerini bekliyoruz. |